وزیر فرهنگ:  سینماهای سیار را در مساجد توسعه می‌دهیم
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود خواهند کرد گفت: سینماهای سیار را در مساجد توسعه می‌دهیم و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان و ساختمان کنیم از مساجد به عنوان مهمترین مکان فرهنگی بهره می‌بریم. محمدمهدی اسماعیلی […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود خواهند کرد گفت: سینماهای سیار را در مساجد توسعه می‌دهیم و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان و ساختمان کنیم از مساجد به عنوان مهمترین مکان فرهنگی بهره می‌بریم.
محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در حاشیه نخستین کنگره فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به درباره برنامه وزارتخانه برای برجسته کردن نقش بانوان در کانون های مساجد اظهار داشت: در ۱۳۰۰ مسجد ۱۳۰۰ کانون مختص بانوان راه اندازی می شود برای اینکه خانم‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد بتوانند منشا اثرات بیشتری شوند.وی افزود: به طور ویژه گفتیم کانون های فرهنگی هنری مساجد همه پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند. انشالله شاهد ظهور یک فصل جدیدی در ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت بالای بانوان در مساجد باشیم.
وزیر فرهنگ همچنین درباره دلیل اهمیت دادن بانوان به این حوزه اظهار داشت: در همه فعالیت‌ها و اماکنی که بانوان می‌توانند حضور داشته باشند حوزه مساجد بهترین محل برای همه ما به ویژه بانوان است. امنیت، فضای عبادت و کنش ایثارگرانه در مساجد آماده است.
اسماعیلی گفت: انشالله این ۱۳۰۰ کانون گام نخست خواهد بود. این کار را توسعه خواهیم داد و حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری بانوان شاید مهمترین برنامه اجرایی دولت در بخش مساجد باشد و با دقت پیش می‌رویم.
وی در عین حال درباره این که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود خواهند کرد گفت: بیشتر نمایش‌های همین سینماهای سیار که توسعه می‌دهیم در مساجد است و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان ساختمان کنیم مهمترین مکان فرهنگی مساجد است. به جز یکی دو موضوع هنری که شاید تناسبی با مساجد نداشته باشد همه فعالیت‌ها در مساجد می تواند انجام شود..وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ما به صد هزار نفر در مناطق محروم فعالیت‌های فرهنگی هنری آموزش دادیم که عمدتا در مساجد بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.