همکاری با مجیدی و میرکریمی سبب عمق بیشتر نگاهم در فیلمسازی شد/  جذابیت «سینمای انسانی»
۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
0
بابک خواجه‌پاشا که این روزها فیلم «آبی روشن» را به روی پرده دارد، با بیان اینکه سال‌ها دستیار مجید مجیدی و سیدرضا میرکریمی بوده است، گفت: من هر آنچه در سینما فراگرفته‌ام را از این دو کارگردان یاد گرفته‌ام و قطعا زاویه نگاهم در فیلمسازی، متاثر از نگاه این دو فیلمساز است.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن» از محصولات سازمان اوج که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و این روزها روانه پرده سینماهای کشور شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار درباره نسبت این فیلم با جامعه امروز گفت: هم در فیلم اولم یعنی «در آغوش درخت» ‌ و هم در این فیلم یکی از موضوعات اجتماعی که به آن توجه ویژه‌ای داشتم، مقوله خانواده بوده و معتقدم این مقوله‌ای است که اگر به آن توجه نکنیم، این پایگاه اجتماعی را از دست خواهیم داد. این نگاه در هر دو فیلم اولم وجود داشته و در فیلم‌های بعدی هم آن را دنبال می‌کنم.
وی تأکید کرد: وظیفه سینما گزارش کردن شرایط جامعه نیست و ما به‌عنوان فیلمساز، به‌جای آن‌که بگوییم در حال حاضر در پیرامون‌مان چه ‌می‌گذرد، باید بگوییم انتظار داریم پیرامون‌مان چه چیزهایی وجود داشته باشد. سینما برای به تصویر درآوردن همین بایدها و حتی ارائه راه‌حل و درمان برای تحقق آن است، نه برای تکرار دردها.
این کارگردان درباره شباهت این دیدگاه به زاویه نگاه سیدرضا میرکریمی به معضلات اجتماعی، تأکید کرد: من شاگرد آقای میرکریمی هستم و طبیعی است که این شباهت وجود داشته باشد. من سال‌ها دستیار آقایان مجید مجیدی و سیدرضا میرکریمی در سینما بوده‌ام و هر آنچه در سینما فراگرفته‌ام را از این دو کارگردان یاد گرفته‌ام. قطعا زاویه نگاهم در فیلمسازی هم متأثر از نگاه این دو فیلمساز است. خواجه‌پاشا افزود: اگر بخواهم یک راهکاری به فیلمسازان جوان‌تر ارائه دهم تا مسیر خود را بهتر طی کنند، این است که برای خودشان در هر مسیری، استاد و مرشدی پیدا کنند تا بتوانند از نگاه آن‌ها الگو بگیرند و در آثار خود آن را تقویت کنند. در همین مسیر می‌توان به نگاه شخصی هم رسید. نوع کار کردن با عزیزانی که من توفیق همکاری با آن‌ها را داشته‌ام، همواره منجر به عمق بیشتر نگاهم نسبت به سینما شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.