«مستوران» مخاطبش را با افسانه‌های کهن ایرانی آشنا می‌کند/ نسل امروز با شعار دادن مشکل دارد
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
1
سیدعلی هاشمی (کارگردان سریال مستوران) گفت: از ابتدای تولید این مجموعه سیاستگذاری اصلی‌ مطرح کردن افسانه‌های کهن ایرانی و آشنایی مردم با این افسانه‌ها بوده و اگر فصل سومی هم برای این سریال وجود داشته باشد قطعاً با همین رویکرد خواهد بود.

سیدعلی هاشمی کارگردان فصل دوم مجموعه «مستوران» که این روزها از شبکه یک سیما در حال پخش است، اظهار کرد: زمانی که من به پروژه فصل دوم سریال «مستوران» اضافه شدم فیلمنامه نوشته شده بود و من نقش چندانی در کلیت قصه نداشتم اما به عنوان کارگردان نظراتی داشتم که فیلمنامه دستخوش تغییر و اصلاحات اندکی شد. به طور کل سازمان اوج که تولیدکننده مجموعه «مستوران» است، از ابتدای تولید این مجموعه سیاستگذاری اصلی‌اش مطرح کردن افسانه‌های کهن ایرانی و آشنایی مردم با این افسانه‌ها بوده و اگر فصل سومی هم برای این سریال وجود داشته باشد قطعاً با همین رویکرد خواهد بود.
هاشمی درباره فیلمنامه «مستوران» گفت: این مجموعه تلویزیونی یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند که به نظر من داستانی جذاب است. البته همیشه قصه‌های عاشقانه به شخصه برای من جذاب بوده‌اند و از طرفی قصه این سریال پر از اتفاق و شخصیت‌های متفاوت است که اوج و فرودهای زیادی در قصه ایجاد می‌کنند. وقتی به این پروژه اضافه شدم و فیلمنامه این اثر را خواندم احساس کردم که واقعاً آقای حنیف فیلمنامه خوبی نوشته است و «مستوران» از آن جنس فیلمنامه‌هایی بود که دوست داشتم کارگردانی آن را برعهده بگیرم.
این کارگردان در پاسخ به پرسشی درباره سیاه و سفید بودن شخصیت‌های این سریال گفت: به نظر من شخصیت‌های این سریال به هیچ‌وجه سیاه و سفید مطلق نیستند. شخصیت اصلی «مستوران» هم کاراکتری است که ضعف‌ها و ایراداتی دارد و در ادامه قصه این سریال بیشتر شاهد این ضعف‌ها و ایرادها خواهیم بود؛ حتی شخصیتی که بهنام تشکر ایفا می‌کند با وجود اینکه یک حاکم مستبد و دمدمی‌مزاج است ویژگی‌هایی مثل خانواده‌دوستی دارد و در برخی صحنه‌ها احساساتی می‌شود. شخصیت‌های «مستوران» وجوه مختلفی دارند اما این وجوه به دلیل اقتضای مدیوم سریال کم‌کم بروز پیدا می‌کنند و برای مخاطب آشکار می‌شوند؛ مخاطبانی که سریال را دنبال می‌کنند در ادامه شاهد خواهند بود که برخی شخصیت‌ها دچار تحول می‌شوند.
هاشمی در پاسخ به این انتقاد که قصه «مستوران» می‌تواند برای مخاطب امروز قابل پیش‌بینی باشد، گفت: خطوط داستانی مشخصی وجود دارد که ما هر کار کنیم و هر قصه‌ای بنویسیم قصه‌مان به یکی از داستان‌های معروف یا داستان‌هایی که پیش‌تر روایت شده‌اند، شبیه می‌شود. درباره «مستوران» هم این موضوع صدق می‌کند و ممکن است بعضی داستان‌ها قابل حدس زدن باشند و بسیاری از مخاطبان پایان آن قصه‌ها را درست حدس بزند اما روندی که داستان روایت می‌شود یا چالش‌هایی که شخصیت‌ها با آن‌ها روبرو می‌شوند و همچنین قصه‌های فرعی در روایت «مستوران» وجود دارند که این اثر را متفاوت می‌کنند و می‌توانند برای مخاطب جذاب باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.