آزادی بیان در مقابل چشم میلیاردها نفر ذبح شد/ماجرای چهارشنبه سیاه
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
1
هجوم غیر متعارف نیروهای امنیتی و اعلام تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ از سوی دولت آلمان را نقطه آشکارساز نمایشی بودن حقوق بشر و آزادی بیان و حقوق شهروندی در این کشور اروپایی است.

به گزارش اسرار، محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یادداشتی هجوم غیر متعارف نیروهای امنیتی و اعلام تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ از سوی دولت آلمان را نقطه آشکارساز نمایشی بودن حقوق بشر و آزادی بیان و حقوق شهروندی در این کشور اروپایی محسوب کرد و نوشت:
توجیهات و روایتگری های نادرست و مخدوشی که از سوی رسانه‌ها و مراکز رسمی در آلمان در قبال مرکز اسلامی هامبورگ و ماهیت فعالیت‌های آن صورت می‌گیرد، قطعاً نمی‌تواند ذهن افراد واقع بین و حق طلب را در خصوص حقیقت پشت پرده و پنهان ماجرا، غافل سازد. در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
نکته نخست به پیشینه پر افتخار مرکز اسلامی هامبورگ و جایگاه آن در کشور آلمان برمی گردد. ایجاد این مرکز به درخواست جمعی از مؤمنان و شهروندان متدین هامبورگ صورت پذیرفته است و بیش از هفت دهه است که با تعامل مسالمت آمیز و همگرایانه با سایر ادیان الهی به حیات مؤثر و بابرکت خود ادامه داده و چنانچه بسیاری از دین پژوهان آلمانی نیز اذعان نموده‌اند، یکی از کانون‌های مهم گفتگو و همگرایی دینی در این کشور محسوب می‌شود. مروری بر فعالیت‌های سازنده مرکز اسلامی هامبورگ، گواه صادقی بر این ادعاست در چنین شرایطی اقدام وقیحانه اخیر، مصداق مخالفت آشکار علیه همگرایی دینی و گفتگوهای عالمانه و سازنده برای انسان‌های جوینده معنویت و زیست مومنانه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.