موسیقی فجر در جامعه ذائقه‌سازی می‌کند!  / کاهش قیمت بلیت‌های جشنواره
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
1

دبیر سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال بخش رقابتی را در جشنواره موسیقی فجر پررنگ کرده‌ایم و به بخش آهنگ‌سازی هم قوت بیشتری دادیم. برنامه سلام خبرنگار روز ۲۳ بهمن با موضوع جشنواره موسیقی فجر و با حضور رضا مهدوی دبیر جشنواره موسیقی فجر امسال روی آنتن رفت. رضا مهدوی دبیر سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر […]

دبیر سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال بخش رقابتی را در جشنواره موسیقی فجر پررنگ کرده‌ایم و به بخش آهنگ‌سازی هم قوت بیشتری دادیم. برنامه سلام خبرنگار روز ۲۳ بهمن با موضوع جشنواره موسیقی فجر و با حضور رضا مهدوی دبیر جشنواره موسیقی فجر امسال روی آنتن رفت. رضا مهدوی دبیر سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر درباره رویکرد جشنواره موسیقی فجر امسال گفت: رویکرد امسال عدالت محوری است یعنی این که بتوانیم تقسیم کنیم این فراوانی را، این همه اجرا‌ها و استقبال خوبی که امسال داشتیم از جشنواره بین المللی موسیقی فجر بتوانیم همه سطوح جامعه را پوشش دهیم در استان‌ها و در تهران برای همین سالن‌های مختلفی را اضافه کردیم از جمله فرهنگسرای بهمن که سال‌ها این سالن به اجرا اختصاص پیدا نمی‌کرده است به دلایل مختلف، امسال بخش مهمی از ستاره‌های موسیقی پاپ ایرانی را به آنجا بردیم که مردم بیشتر استقبال کنند و بیشتر بهره‌مند شوند. او ادامه داد: سالن کوشک به همین ترتیب، تالار سوره مهر هم به همین ترتیب از حوزه هنری، در کنار گونه‌های مختلف موسیقی که امسال اضافه کردیم به کودک و نوجوان پرداختیم چرا که معتقدیم که آینده سازان هر مملکتی جوانان و کودکان هستند و زیرساخت‌ها را باید از هم‌اکنون فراهم کنیم، در قضیه موسیقی هم همین‌طور است و باید به جد به این‌ها بپردازیم، اجرا‌هایی که در سطح استادانه است، ولی سن و سال این‌ها اجازه نمی‌دهد که بخواهیم این واژه را برایشان استفاده کنیم، اما وقتی مورد تقدیر و توجه قرار بگیرند و مردم را ببینند که چگونه استقبال می‌کنند شرایط به گونه‌ای برایشان فراهم می‌شود که آینده موسیقی را می‌تواند به نوعی تضمین کند. مهدوی درباره سوال بخش رقابتی و غیر رقابتی بودن جشنواره توضیح داد: امسال بخش رقابتی را در بخش پژوهش پررنگ کردیم و به بخش آهنگ‌سازی قوت بیشتری دادیم با شعار محوریت سبک زندگی ایرانی – خانواده ایرانی که گوش‌ها باید متوجه چه موسیقی‌هایی باشد و چه موسیقی‌هایی می‌تواند متناسب برای فرهنگ خانواده باشد یعنی پدر و مادر با فرزندانشان که می‌نشینند موسیقی باشد که همه آن‌ها بتوانند بشنوند نه این که فقط ذائقه‌سازی در گونه‌های مختلف باشد و هر کسی برود در اتاق خودش و موسیقی را گوش کند، دنبال این هستیم.

کاهش قیمت بلیت‌های جشنواره
او می‌گوید: من اعتقاد دارم که جشنواره موسیقی فجر می‌تواند در جامعه ذائقه‌سازی کند همان قدر که صدا و سیما می‌تواند رسانه ملی و دیگر رسانه‌های شنیداری و دیداری به سهم خودشان. درست است سالی ۵ شب یا ۱۰ شب برگزار می‌شود، اما مخاطبانی که در طول سال فرصت نمی‌کنند کنسرت‌ها را ببینند به دلایل مختلف و بلیت‌های گران. امسال ما بلیت‌ها را ما خیلی کاهش دادیم که جشنواره مردمی‌تر شود. این مردمی شدن کمک می‌کند به ذائقه‌سازی و این که فرهنگ شنیداری را بتوانیم توسعه دهیم، امیدوارم در این شعار نه که شعار بلکه ایده‌آل ما است واقعیت‌هایی است که امیدواریم امسال بتواند تحقق پیدا کند و در سال‌های بعد عزیزان دیگر ادامه دهند.
او تصریح کرد: ذائقه‌سازی که اشاره کردید، اگر برگشتی به گذشته داشته باشیم سبقه و سابقه‌ای که ایران در حوزه موسیقی دارد، موسیقی فاخر ایرانی که در عرصه جهانی هم شناخته شده است، اکنون نمی‌خواهم بگویم که حتماً همه نسل‌های ما باید الزاماً در همان شکل و شمایل در فضای موسیقی باشند، اما دور شدن از آن موسیقی فاخر، دور شدن از آن سابقه‌ای که داشتیم قطعاً زیبنده نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.