رییس‌جمهور: کار با یک دستور حل نمی‌شود و با پیگیری مجدانه و حرکت جهادی، به سامان خواهد رسید
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۱۹
2

رییس‌جمهور در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی گفت: حل مسایل کشور نه در آن سوی آب‌ها، بلکه به دست توانای جوانان مجاهد و فرهیخته در حوزه و دانشگاه، اتفاق می‌افتد. به گزارش اسرار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان دیروز در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: مأموریت دولت در […]

رییس‌جمهور در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی گفت: حل مسایل کشور نه در آن سوی آب‌ها، بلکه به دست توانای جوانان مجاهد و فرهیخته در حوزه و دانشگاه، اتفاق می‌افتد. به گزارش اسرار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان دیروز در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: مأموریت دولت در انجام تحول، مأموریت سنگینی است لذا موظفیم این مأموریت را دنبال کنیم.وی افزود: پیشرفت کشور و پیشران این تحول، در گرو حرکت دانشگاه هاست. پیشران این تحول را باید در حوزه علم و دانش دنبال کرد؛ تحول باید مبتنی بر دانش باشد.رییس‌جمهور با بیان اینکه پیشران حرکت تحولی باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید از مقاله‌محوری به سمت مساله‌محوری حرکت کنند. وی گفت: تولید علم بسیار اهمیت دارد اما این تولید، باید همراه با مهارت‌آموزی باشد.
رییسی با طرح این سوال که سهم ما در جهان در زمینه علوم انسانی چقدر است، افزود: دانشگاه در بحث تحول باید نقش تربیت نیروی انسانی دانشمند و با مهارت را دنبال کند. وی افزود: تحول در کشور، در گرو تحول در نگاه و فرآیندهاست.رییسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال نو در حرم مطهر رضوی بر ضرورت تحول تاکید کردند و دولت موظف به پیگیری تحول است. رییسی افزود: دانشگاه در ایجاد تحول در کشور، نقش تربیت نیروی انسانی دانشمند با مهارت را باید دنبال کند؛ نیازمند نیروی انسانی کارآمد هستیم که هم از دانش برخودار باشد و هم از مهارت و از همه مهم‌تر، تزکیه شده باشد و به مردم و مسایل مردم بیندیشد.
وی با تاکید بر اینکه تحول در دانشگاه در گروی تحول شناختی است، ادامه داد: بسیار مهم است که بتوانیم از دانشگاه، تربیت نیروی انسانی تراز و تولید علم و دانش و استفاده از فناوری‌های نوین برای پیشرفت کشور را شاهد باشیم.رییسی ادامه داد: پاسداری از انقلاب اسلامی در گرو کار علمی و مبتنی بر دانش است. دانشگاه امام حسین(ع) باید پشتوانه علمی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.رییس‌جمهور با اشاره به نقش مهم پیگیری در سامان‌یافتن کارها گفت: تجربه نشان داده که تمام مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … با پیگیری مجدانه به سرانجام می‌رسند.
وی با بیان اینکه امروز دموکراسی هم گرفتار بوروکراسی است، افزود: حتما از تجربیات کشورها و پیشینیان استفاده خواهیم کرد اما نسخه‌نویسی برای کشور را نمی‌پذیریم؛ نسبت به استفاده از تجربیات کل دنیا آمدگی داریم.
رییسی با بیان اینکه به تمام دستگاه‌های کشور توصیه می‌کنم کار و فعالیت خود را در کنار دانش و دانشگاه و علم و فناوری ببینند، گفت: باید تمامی بخش‌ها از دانش روز برخوردار باشند. این مهم می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری شود و برای کشور و آن دستگاه، ارزش افزوده ایجاد کند.وی گفت: کار و اقدامات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید از دانش روز برخودار بوده و علم پایه باشد. نشستن مسوولان مجری با دانشگاهیان، بسیار نقش‌آفرین است. این همان میز مذاکره برای مساله‌یابی و حل مشکلات خواهد بود. رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه اتاق فکر دولت است، تصریح کرد: حل مسایل کشور نه در آن سوی آب‌ها، بلکه به دست توانای جوانان مجاهد و فرهیخته در حوزه و دانشگاه اتفاق می‌افتد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.