محمد حسامپور در بخش دوم چهارمین نشست «نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران»، فعالیت رسانههای صوتو تصویر فراگیر را در امتداد تلویزیون دانست. بخش دوم چهارمین نشست «نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران» با حضور محمد حسامپور، معاون پایش و نظارت محتوای ساترا، در اندیشکده ژرفا برگزار شد.حسامپور در این نشست به توضیح درباره الگوهای حکمرانی پرداخت و گفت: در دوران کنونی که موسوم به دوران مسلط شدن امپراتوریهای دیجیتال است سه الگوی حکمرانی شامل بازارمحور، حقوقمحور و حاکمیتمحور داریم و رویکرد تنظیمگری را در این مدلها تعریف میکنند.وی ادامه داد: در مدل بازارمحور نگاه به مخاطب بهعنوان مشتری است و این مدل بیشترین توسعه را در ایالات متحده دارد؛ در حکمرانی بازار محور، الگوی تنظیمگری را به متمم اول قانون اساسی آمریکا و بحث آزادی بیان وابسته میدانند.حسامپور افزود: حکمرانی حقوق محور بیشتر در اروپا توسعه یافته و بحث مسئولیت اجتماعی پلتفرمها در آن مطرح است؛ در این مدل حکمرانی حقوق محور، نهاد تنظیمگر بین حاکمیت و مردم قرار میگیرد و منفعت عمومی جامعه را تضمین کند. در مدل سوم، شئون تنظیمگری حاکمیت محور، ابعاد و زمینههای مداخله موثر را برای حاکمیت در نظر گرفته است. معاون پایش و نظارت محتوای ساترا بیان کرد: زمانی که از تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر صحبت میکنیم باید ببینیم در کدام مدل حکمرانی درحال حرکت هستیم.
محمد حسامپور در بخش دوم چهارمین نشست «نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران»، فعالیت رسانههای صوتو تصویر فراگیر را در امتداد تلویزیون دانست. بخش دوم چهارمین نشست «نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران» با حضور محمد حسامپور، معاون پایش و نظارت محتوای ساترا، در اندیشکده ژرفا برگزار […]
ثبت دیدگاه