کسانی که وظایف خود را در قبال برجام انجام ندادند، حق ندارند درباره موضوعات  انحرافی این توافق حرف بزنند
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
0
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایده‌های برجام دو معمولا از طرف کسانی مطرح می‌شود که در انجام تعهدات خود درباره برجام استنکاف کردند و وظایف خود را در قبال برجام انجام ندادند. جمهوری اسلامی معتقد است که برجام امضا شده اصول و مفاد مسئولیت و تعهدهای طرفین را روشن تعیین کرده است. آن طرفی که مسئولیت و وظیفه خود را انجام داده جمهوری اسلامی ایران است و کسانی که وظایف و مسئولیت خود را در قبال برجام انجام ندانند حق ندارند درباره موضوعات انحرافی برجام حرف بزنند.

به گزارش اسرار ، نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز در محل این نشست برگزار شد.وی گفت: لازم است تا بار دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کنیم. ۶۷ روز است که شاهد تهاجم صهیونیست‌ها به نوار غزه هستیم و در طول این مدت ماشین آدم‌کشی رژیم صهیونیستی ۱۷ هزار و نهصد و نود و هفت نفر را به شهادت رسانده است.کنعانی یادآور شد: همچنین لازم است اقدام اخیر آمریکا مبنی بر وتو کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ایجاد آتش‌بس در نوار غزه را محکوم کنم. آمریکا یک تنه در برابر خواست جامعه جهانی مبنی بر ایجاد آتش‌بس در نوار غزه ایستاده است و رای به ادامه توحش و بربریت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین داده است.وی گفت: وضعیت شورای امنیت نگران‌کننده است و این شورا نشان داده که در مقاطع حساس نمی‌تواند وظایف خود را به صورت کامل انجام دهد. ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت‌پذیرتر و ترکیب آن دموکراتیک‌تر باشد.سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی کشورها درباره فعالیت هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای صادر می‌کنند موضع وزارت امور خارجه دراین خصوص چیست، گفت: کشورها در نشست‌های مختلف موضوعات مختلف قابل توجه بیان می‌کنند. موضوع مرتبط با برنامه هسته‌ای و فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی کامل روشن و در ساز و کارهای قانونی ادامه دارد و اقدامات جمهوری اسلامی در سازوکارهای بین‌المللی و چارچوب قراردادهای آژانس بین‌المللی اتمی به اثبات رسیده و فعالیت اتمی ایران در چارچوب قانونی و افزایش توان نظامی و ایجاد بازدارندگی مقابل تهدیدها انجام می‌شود.
کنعانی در پاسخ به این سوال که موضع وزارت خارجه درباره مطرح شدن ایده برجام دو چیست گفت: ایده‌های برجام دو معمولا از طرف کسانی مطرح می‌شود که در انجام تعهدات خود درباره برجام استنکاف کردند و وظایف خود را در قبال برجام انجام ندادند. جمهوری اسلامی معتقد است که برجام امضا شده اصول و مفاد مسئولیت و تعهدهای طرفین را روشن تعیین کرده است. آن طرفی که مسئولیت و وظیفه خود را انجام داده جمهوری اسلامی ایران است و کسانی که وظایف و مسئولیت خود را در قبال برجام انجام ندانند حق ندارند درباره موضوعات انحرافی برجام حرف بزنند.
کنعانی در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی درباره آینده فلسطین چه برنامه‌ای اتخاذ خواهد کرد، گفت: ملت فلسطین تنها طرفی هستند که حق دارند و می‌توانند درباره سرنوشت خود، سرزمینشان و حکومتی که در سرزمین فلسطین باشد، تصمیم بگیرند، اینکه عده‌ای در خارج از منطقه به دنبال طراحی‌های سیاسی هستند و برای آن یارگیری می‌کنند تا طرح‌های خود را بر فلسطین تحمیل کنند، از سوی ملت فلسطین پذیرفته نخواهد شد.وی گفت: ما ایده‌ای را برای ملت فلسطین مطرح نمی‌کنیم. ما راهکار دموکراتیک را مطرح کردیم و این راهکار در سازمان ملل به ثبت رسیده است و اگر طرف‌های مدعی به دنبال راهکار دموکراتیک می‌گردند، راهکار و طرح ایران می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.