ناتوانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین
۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
0
بامداد یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی، یگان‌های موشکی- پهپادی حزب الله لبنان در مرحله نخست پاسخ به ترور شهید فواد شکر، اهداف نظامی- امنیتی را در شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی به وسیله بیش از ۳۰۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد هدف قرار دادند.با وجود آماده باش کامل سیستم‌های راداری، رصد ماهواره‌های و فعالیت‌های جاسوسی دشمن، اما حزب الله لبنان توانست مرحله نخست عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل را با موفقیت پشت سر بگذارند. از جولان اشغالی تا تل‌آویو در بانک اهداف حزب الله وجود داشتند و با موفقیت مورد حمله قرار گرفتند.

اکنون صهیونیست ها به پنهانکاری تلفات و کشته های عملیات گسترده حزب الله در عمق استراتژیک اراضی اشغالی روی آورده اند. با این حال هر لحظه،آمار و مستندات بیشتری در خصوص ابعاد این انتقام فراگیروالبته اولیه منتشر می شودکه دستان نتانیاهو وهمراهانش درارائه روایت های معکوس وجعلی ازماجرارا می بندد.اهداف مشخص شده ای که حزب ا…آنها را با موفقیت هدف قرار داده، چندین پایگاه نظامی، امنیتی و استراتژیک در نقاط گوناگون اراضی اشغالی را شامل می شود. تعداد موشک های کاتیوشا پرتاب شده از حدود 320 راکت به سمت سایت های دشمن فراتر رفته است. پایگاه مرون، پادگان ناوه زیو، پایگاه جعتون، پادگان زائوره، پایگاه السهل، پایگاه کلا، پادگان یواو، پایگاه نفح در جولان اشغالی، پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه، پایگاه عین زیتم، پادگان راموت نفتالی از جمله پایگاه های مهم نظامی صهیونیست ها بوده اند که در عملیات گسترده مقاومت هدف قرار گرفته اند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت مدعی شد که از جمله اهداف حزب الله حمله به منطقه گلیلوت بوده که مقر موساد و پایگاه 8200 در این منطقه قرار داد.عملیات اربعین نشان داد که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نه تنها نمی‌توانند مانع عملیات مقاومت شوند، بلکه خود اهداف آسانی برای موشک‌ها و پهپادهای مقاومت محسوب می‌شوند.در شرایط کنونی حزب الله لبنان اعلام کرده که مرحله نخست پاسخ تلافی‌جویانه به ترور شهید شکر به پایان رسیده، اما اگر نتانیاهو بازهم قصد ماجراجویی در جنوب لبنان را داشته باشد، باید آماده دور جدید حملات مقاومت در حجم و دامنه گسترده‌تر باشد.واقعیت آن است که سیستم‌های پدافندی اسرائیل توان مقابله موثر با حجم انبوهی از موشک‌ها و پهپادهای مقاومت را ندارد و در هر درگیری احتمالی ابتکار عمل در دست مقاومت خواهد بود.«عملیات اربعین» به عنوان نخستین اقدام حزب‌الله لبنان در گرفتن انتقام ترور فؤاد شکر از رژیم صهیونیستی پیام‌های راهبردی متعددی برای این رژیم داشت.

سیدحسن نصرالله هدف قرار گرفتن پایگاه جاسوسی گلیلوت و واحد نظامی ۸۲۰۰ را از جمله اهداف اصلی عملیات اربعین اعلام کرد. در نگاه وی پنهان کاری و ادعاهای دشمن نشان دهنده ضعف آن است. وی در ادامه افزود: حملات موشکی حزب الله به نوعی عملیات ایذایی برای تحقق هدف اصلی مقاومت یعنی هدف قرار دادن محل برنامه‌ریزی ترورهای موساد در شمال تل‌آویو بود.دستورالعمل رژیم اشغالگر قدس در چنین شرایطی کاملا مشخص و مسبوق به سابقه است: سانسور تلفات و تبعات ماجرا! با این حال عمق آسیب پذیری صهیونیست ها در جریان عملیات اخیر مقاومت به اندازه ای زیاد بوده که جایی برای این سانسور و پنهانکاری باقی نگذاشته است.ضمن آن که همزمان باعملیات گسترده حزب ا…درعمق استراتژیک اراضی اشغالی،صهیونیست ها ضربات سنگین دیگری را نیز متحمل شده اند. به عنوان مثال، پایگاه یسرائیل هیوم اذعان کرد که صهیونیست ها هدف یک حمله هکری بسیار گسترده و بی سابقه قرار گرفته اند. در این حمله سایبری(که درتقارن زمانی نسبی با انتقام مقاومت صورت گرفته است)، اطلاعات بسیار حساسی از سایت کنست (پارلمان رژیم اشغالگر قدس) افشا شده است. با دسترسی احتمالی گروه های مقاومت به این اطلاعات، نگرانی بسیار شدیدی نسبت به امنیت اطلاعات در ساختار رسمی رژیم اشغالگر قدس داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.