مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی مرد جهاد و اجتهاد بود / حضور مردم در کنار ولایت و مبارزه با تمام فتنه‌ها کارساز بود
۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۵۶
0
رحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی صاحب رساله و آثار فراوان، مرد جهاد و اجتهاد بود
نویسنده : فایزه سلیمی

پایگاه خبری اسرار آنلاین : نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی صاحب رساله و آثار فراوان، مرد جهاد و اجتهاد بود گفت: شما ملت ایران بودید که این انقلاب به پیروزی رسید حضور شما در کنار ولایت و مبارزه با تمام فتنه‌ها کارساز بود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و سومین سالگرد آیت الله العظمی اسماعیل صالحی مازندرانی در حسینیه روستای «لرزنه» دهستان ولوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام پیش رو، اظهار کرد: هفته دولت سال جاری از سه دولت رجایی، باهنر، شهید رجایی و دولت چهاردهم یاد می‌کنیم، در این ۱۰۰روز گذشته بعد از شهادت شهدای خدمت مردم واقعا سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه شرافت متعلق به مردم سرزنده، زنده‌دل، باصفا، با ولایت، ارزشی و مذهبی است، افزود: یاد و خاطره مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی را گرامی می‌داریم، ایشان صاحب رساله و آثار فراوان، مرد جهاد و اجتهاد و کوشا بود، فردی که مقام معظم رهبری با پیام تسلیت به مقام فقهی و شخصیت انقلابی و زندانی‌کشیده ایشان اشاره داشتند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مقامی که صاحبان علم به فضل ایشان اعتراف دارند، شهید رئیسی در سفر اول به مازندران در خودرو نزد بنده در خصوص مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی گفتند که در میان همه شروح کفایه الاصول که بالاترین کتاب سطوح عالیه متون درسی حوزه است شرح این مرحوم از همه بهتر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: وظیفه عالمان دین و ربانی روشن و بر محور دین است، هم وظیفه ایجابی و هم وظیفه سلبی دارند، منتقل کردن علوم و معارف دین به نسل‌های بعدی و روشن کردن چراغ دین در نقاط مختلف عالم وظیفه علمای دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در طول هزار و ۴۰۰سال هزاران هزار عالم دین در حوزه‌های علمیه گوناگون دنیا چه نجف، سامرا، بغداد، مکه، مدینه، شهرهای مختلف ایران، تحصیل و یا تدریس کردند، طلابی که بعدها عالمان برجسته، صاحبان قلم و منشا اثر شدند، اینها فعالیت‌های ایجابی در راستای ترویج دین است که در راستای گسترش فعالیت امام صادق (ع) بوده است.

امام جمعه ساری گفت: وظیفه عالمان دین در راستای فعالیت سلبی این است که با آسیب‌های در حوزه دین و دینداران، همچون آسیب کتمان، تحریف و تغییر در دین مبارزه کنند، در طول تاریخ بشریت دست‌هایی کتب آسمانی را مورد تحریف و تغییر قرار می‌دادند، آسیب‌هایی که در داخل دین، دین را تهدید می‌کند کمتر از آسیب‌های بیرون آن نیستند، دشمنان با شما می‌جنگند تا زمانی که شما را از دین و دیانت جدا کنند، این خطر بیرون است، هم از درون کسانی می‌خواهند دین را تحریف کنند.

این مسئول یادآور شد: امام راحل چقدر در رابطه با اسلام آمریکایی یا نقطه مقابل اسلام محمدی (ص) سخن گفتند، این اسلام ناب با آسیب‌هایی از درون مواجه است، اسلام اشرافیت، کاخ‌نشینان، سکوکلار که دم از جدایی دین از سیاست می‌زند، اسلامی که سر در آستان آمریکا دارند اسمش اسلام آمریکایی است.

وی ادامه داد: چه کسی باید با خطراتی که از درون و بیرون مواجه با اسلام ناب است مبارزه کند، پیغمبر اکرم (ص) بعد از خودش این مسئولیت را برعهده اهل بیت (ع) قرار داد و عالمان ربانی وارسته تربیت کردند، بعد از آن عالمان فرهیخته‌ای همچون آیت الله صالحی مازندرانی که هم باید دین را از خطرات درونی و بیرونی محافظت کرده، جهاد کنند در کنار اجتهادشان، کسانی را که دین را تحریف و تالیف غلط و معنوی می‌کنند، با دین دین را ذبح می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: امروز ببینید اسلام تحجر و وهابیت چه می‌کند، رسما می‌گویند که اگر ۱۰ شیعه را بکشید به بهشت می‌روید تا شیعه هستند با یهود خیلی سر جنگ ندارند، می‌خواهند جنگ داخلی به راه بی‌اندازند، اهل سنت سنی‌های آمریکایی و شیعیان انگلیسی هر دو در خط دشمن هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم باید اطراف علما را بگیرند و پشتوانه علما باشند، تصریح کرد: لازم نیست همه درس حوزوی بخوانند همین که مستمع علما باشند کافیست، مردم به چهار دسته تقسیم می‌شوند، به فرموده علی (ع)؛ مردم یا؛ عالمان ربانی‌اند، یا متعلم و حوزوی‌، یا مستمع و یا مردم بی‌بصیرت هستند.

این مسئول تاکید کرد: وظیفه مردم این است که عالمان را تنها و غریب نگذارند، امروز هجمه‌های فرهنگی زیاد است و می‌خواهند نوامیس و خانواده‌های ما را از حجاب و طهارت جدا کند، سگ و گربه را وارد زندگی می‌کنند، سگ نجس العین است و همه چیز را نجس می‌کند، این بزرگترین توهین به نماز است، اگر وارد خانه‌ای شود ملائکه وارد آن خانه نمی‌شوند، فرهنگ غرب در حال گرفتن بچه انسان و تبدیل به بچه حیوان می‌کند، باید مراقب باشیم، بافت فرهنگی و سلامت اخلاقی این مناطق حفظ شود، شما ملت ایران بودید که این انقلاب به پیروزی رسید حضور شما در کنار ولایت و مبارزه با تمام فتنه‌ها کارساز بود، درود خدا بر شما مردم.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.