محاکمه قاتل آیت الله قدوسی در دادگاه منافقین/چه کسی برای ترور شهیدلاجوردی برنامه‌ریزی کرد؟
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
0
نماینده دادستان در ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره متهم ردیف ۵۳ این پرونده گفت: محمود فخارزاده در سال ۱۳۵۹ با نفوذ در دادستانی انقلاب، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رساند و از کشور متواری شد.

به گزارش اسرار، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۲۶ دی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است.
در این جلسه زهرا حاجی هاشم دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، رحیمه سیفی دختر شهید سیفی از شهدای مناطق جنگی، خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد آقامیری، زهرا سادات میری خواهر شهید سید حسین میری، خدیجه ابراهیمی همسر شهید مهدی ابراهیمی، رقیه سادات و فریده سادات موسوی ابربکوه خواهر شهید سید رسول موسوی ابربکوه، کبری قنبری مادر شهید داود ارجمندی، جانباز محمد مهدی چیذری، محمد شفیعی برادر شهید احمد شفیعی و دختر شهید محمد فرشی مقدم حضور دارند.
رئیس دادگاه رسمی بودن ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده منافقین را با توجه به حضور شکات، وکلای متهمان و هیئت رئیسه دادگاه اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه، ادامه کیفرخواست را قرائت کند.
متهم ردیف ۴۳؛ سرپل آلمانی منافقین
نماینده دادستان درباره معصومه بلورچی متهم ردیف ۴۳ دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، گفت: نامبرده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هواداری از منافقین پرداخت و در راستای اهداف این گروهک، اقدامات زیادی را در حوزه نشریه نفاق، شرکت در نشست‌ها، فعالیت‌های مجرمانه خیابانی انجام داد.وی ادامه‌ داد: این متهم اکنون به عنوان نماینده‌ شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در آلمان فعالیت داردذو تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.
ادمین شبکه‌های اجتماعی منافقین؛ متهم ردیف ۴۴
نماینده دادستان درباره یاسر جهان نژادی متهم ردیف ۴۴ این پرونده گفت: وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و پس از انقلاب، با فعالیت در تشکیلات نفاق، نهایتاً در سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش از کشور خارج و به مقر منافقین در عراق ملحق می‌شود.
وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم جهان نژادی گفت: مسئولیت تشکیلات نفاق در استان لرستان در دهه‌ ۶۰، هادی تیم‌های ترور منافقین و شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، چلچراغ، آفتاب و مروارید، معاون مسئول تیم ۲۰۰ شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین و معاون هیئت اجرایی تشکیلات از جمله اتهامات وی است.
نماینده دادستان اضافه کرد: این متهم در حال حاضر در آلبانی مستقر است و هدایت مرتبطین گروهک در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد همچنین نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.
متهم ردیف ۴۵؛ مسئول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور
نماینده دادستان درباره فائزه خیاط حصاری محمدی متهم ردیف چهل و پنجم پرونده سرکردگان و اعضای اصلی گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸ به منافقین پیوست و مدتی بعد نیز از کشور متواری و به آلمان رفت و سپس به پادگان اشرف در عراق ملحق شد.
وی با بیان اینکه متهم فائزه خیاط حصاری محمدی در حال حاضر، عضو فعال شورای مرکزی این گروهک تروریستی است، افزود: عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت از سال ۱۳۷۲، از جمله مسئولان شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین، مسئول دوره‌های آموزش، طراحی و سازماندهی تیم‌های عملیاتی، معاون ستاد داخله‌ تشکیلات در عراق و مسئول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور و سوژه‌زنی در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹، از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۴۵ است که اکنون نامبرده تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.متهم ردیف ۴۶؛ کسی که جلسات غسل منافقین را اداره می‌کرد
نماینده دادستان درباره صالح رجوی متهم ردیف ۴۶؛ کسی که جلسات غسل منافقین را اداره می‌کرد، گفت: نامبرده که در سال ۱۳۵۱ به فرانسه رفته بود، پس از متواری شدن مسعود رجوی از کشور، در حومه‌ پاریس، یک باب منزل خریداری و برادرش را در آن خانه، مستقر کرد.
وی افزود: در ادامه صالح رجوی علاوه بر حضور در ملاقات‌های مسعود رجوی به عنوان مترجم، با تاسیس شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسئول کمیسیون به اصطلاح بهداشت شد و به منظور شرکت در جلسات شورا به پادگان اشرف تردد کرد همچنین نامبرده از سال ۱۳۷۰، در راستای رفع چالش‌های اعضای گروهک تروریستی منافقین، در برخی از کشورهای اروپایی، فعالیت داشت.
متهم ردیف ۴۷؛ محمد سادات خوانساری با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»
نماینده دادستان درباره محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، اظهار داشت: نامبرده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب کرد.
وی افزود: در ادامه، محمد سادات خوانساری که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری و به آلمان پناهنده شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان گروهک منصوب شد و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی شد البته پس از مدتی، وی مجدد به اروپا اعزام شد و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزهی فعالیت‌های تجاری) به کارگیری شد.

نماینده دادستان گفت: گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست‌های سالیانه این گروهک تروریستی، همچنان ترددهایی به مقر اشرف داشت.

وی افزود: متهم محمد سادات خوانساری پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال ۲۰۰۸، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (منافقین)، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفت و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست سوئیس، در بلژیک بازداشت شد که پس از آزادی از زندان، اکنون در اروپا مستقر است و کماکان به فعالیت‌های مجرمانه خود اشتغال دارد.

در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین خواهر یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در عملیات مرصاد توسط خود منافقین کشته شده بود از اعضای این گروهک شکایت کرد.

خواهر فرد کشته شده مدعی شد که برادرش در طول عملیات مرصاد قصد تسلیم شدن داشت و منافقین او را کشتند!

یکی از وکلای منافقین با اعتراض به این سخنان اعلام کرد که خواهر فرد کشته شده نمی‌تواند به عنوان شاکی (قیم) اعلام جرم کند.

قاضی دادگاه از مستشار خواست تا شکایت این شخص در پرونده ثبت شود.

پرنیان سرآمد؛ متهم ردیف ۴۸

نماینده دادستان درباره اتهامات پرنیان سرآمد متهم ردیف چهل و هشتم پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸ از کشور متواری و ساکن فرانسه شد و پس از اعزام به عراق، در تجاوزات مرزی منافقین به خاک ایران در زمان جنگ تحمیلی شرکت کرد.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف چهل و هشتم افزود: مسئولیت دسته‌ پشتیبانی- مهندسی مرکز ۱۰ گروهک در عراق، عضویت در شورای مرکزی منافقین و پیگیری مأموریت‌های تشکیلاتی با تردد مستمر میان عراق و اروپا از جمله اقدامات پرنیان سرآمد است.

نماینده دادستان اضافه کرد: وی در حال حاضر عضو کادر مرکزی تشکیلات تروریستی منافقین است همچنین نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۴۹؛ اظهار ندامت ظاهری در زندان و وفاداری به گروهک

نماینده دادستان درباره اتهامات حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف ۴۹ گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸، با گروهک منافقین آشنا و از همان زمان، در کارهای عمرانی سازماندهی شد و با شروع فاز نظامیِ تشکیلات، به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌اش، دستگیر و به ۲ سال حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: وی در زندان، با وجغ توبه و اظهار ندامت ظاهری، همچنان به گروهک وفادار بود و در تشکیلات زندان دارای مسئولیت بوده است. از همین رو، نامبرده پس از آزادی از زندان در سال ۱۳۶۳، به مقر منافقین در کردستان عراق ملحق شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: وی از کادرهای اصلی منافقین محسوب شده و در همه عملیات‌های نظامیِ نفاق در جدار مرزی کشور، شرکت داشته و در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان نیز مسئول تیم تروریستی بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.