سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
3
بارها در صحن علنی شورای شهر مشهد اعلام کردم که برخی از ساخت و سازها بدون مطالعه است

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها گفت: حادثه سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که به هیچ عنوان اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود و آنهایی هم که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می دهند و رای تخریب برای شان صادر می شود حتما با آنها برخورد و ساخت و ساز های شان تخریب شود که دیگر شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در این زمینه نباشیم.
موسی الرضا حاجی بگلوگفت: این که گفته می شود سیل اخیر در استان خراسان رضوی اعلام نشده بود نظری کاملا کارشناسی و فنی است. اما آنچه در شهرداری مشهد رصد و پیگیری شد در حالت آماده باش بودند اما پیش بینی چنین سیل یا بارندگی را نکرده بودند.وی ادامه داد: در این شرایط بحرانی نباید به دنبال مقصر بگردیم که چرا دستگاه‌های مختلف در استان به وظایف شان عمل نکردند. فعلا باید مدیریت کنیم که این بحران بگذرد و مردم بتوانند به شرایط عادی زندگی شان بازگردند و همه باید اولویت مان همین باشد.نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها افزود: اتفاق ناگواری در خراسان رضوی رخ داد و تعدادی از مردم جان باختند. قطعا جان این افراد برای ما بی نهایت ارزش داشته و ما خودمان را مسئول پیگیری علت مرگ این عزیزان می‌دانیم. هر کسی هم که در اتفاق سیل اخیر مقصر بوده قطعا باید به دستگاه قضایی معرفی شود و پاسخگو باشد.
حاجی بگلو اضافه کرد: روز شنبه در اطلاعیه مجمع قضایی اعلام کردند که پیگیر حادثه تلخ سیل اخیر در خراسان رضوی هستند و هر فرد حقیقی، حقوقی و یا نهادی که مقصر باشند قطعا با آنها برخورد می‌شود.نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها افزود: زمانی که عده‌ای آمدند و کوه را تراشیدند و یک سری مجموعه های تفریحی و ساخت و ساز غیر مجاز آنجا شکل گرفت. همان موقع باید پیش بینی می‌کردند که سیلاب وارد خیابان ها و اتوبان های شهر مشهد شده و منجر به چنین حادثه تلخی می شود.حاجی بگلو ادامه داد: بارها در صحن علنی شورای شهر مشهد اعلام کردم که این ساخت و سازها بدون مطالعه بوده و اگر مطالعه‌ای هم داشته باشند غیر واقعی هستند. چرا که در همه کارشناسی ها و مطالعات ساخت و سازها حفظ محیط زیست باید در اولویت کار قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: حادثه سیل مشهد باید درس عبرتی بشود که به هیچ عنوان اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز به برخی افراد داده نشود و آنهایی هم که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می‌دهند و رای تخریب برای شان صادر می‌شود حتما با آنها برخورد و ساخت و ساز های شان تخریب شود که دیگر شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در این زمینه نباشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.