حمله به کورسک، فرصت یا اشتباه بزرگ؟
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
0
اوکراین نیروها و تجهیزات مهمی از ارتش خود را به حمله به کورسک اختصاص داده و اگر راهبرد روشنی در این باره نداشته باشد، نه‌تنها خاک روسیه، بلکه بخش عظیمی از خاک خود را هم از دست خواهد داد.

به گزارش اسرار، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای به بررسی حمله اوکراین به منطقه «کورسک» در خاک روسیه پرداخت و گزارش داد این عملیات می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به نیروهای مسلح اوکراین تحمیل کند.
به گزارش فارن افرز، این حمله موقتا اوکراین را از روزهای تاریک جنگ خارج کرد، اما کی‌یف حالا باید برای ادامه راه تصمیم بگیرد. در این گزارش با اشاره به اینکه چنین حمله‌ای خطرات و هزینه‌های قابل توجهی دارد، آمده است: «این حمله هنوز نتوانسته بخش قابل توجهی از نیروهای روسیه را از مناطق شرقی اوکراین خارج کند و همچنان مشخص نیست رهبران اوکراین چگونه می‌خواهند این موفقیت تاکتیکی را به دستاوردهای راهبردی یا سیاسی تبدیل کنند.»
اوکراین جمعی از بهترین نیروهای خود را از جبهه شرقی خارج کرده تا از مهارت‌های آن‌ها در عملیات کورسک استفاده کند، امری که دیگر جبهه‌ها را ضعیف می‌کند. کی‌یف با این امید عملیات را آغاز کرده که سایر مواضع خود در دیگر نقاط خطوط مقدم را از دست ندهد و در کورسک هم متحمل تلفات سنگین و تاثیرگذاری نشود. پیش‌فرض کی‌یف این است که امتیازات حمله به کورسک بیشتر از هزینه‌های وارد شده در دیگر جبهه‌ها خواهد بود.سران ارتش اوکراین امیدوار بودند که روسیه نیروهای خود را از جبهه شرقی و دونتسک خارج کند، اما «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اخیرا اعلام کرد مسکو مواضع خود در این جبهه‌ها را تقویت کرده و آماده‌ترین واحدهای رزمی خود را به جبهه «پوکروفسک» در دونتسک اعزام کرده است.
به گزارش رسانه آمریکایی، اوکراین امیدوار است که در مذاکرات احتمالی آینده، از کنترل خود بر کورسک به عنوان اهرم فشار علیه مسکو استفاده کند، اما کنترل این منطقه برای اوکراین دشوار است و با فرا رسیدن زمستان، کار از این هم سخت‌تر خواهد شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.