برگزاری جلسه قرارگاه تنش آبی در فرمانداری شهرستان ملارد
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
3
جلسه قرارگاه تنش آبی به ریاست امین اسدی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد و با محمدرضا شمسایی فر معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران، مدیر امور آبفای شهرستان ملارد، مدیر امور آبفای صفادشت، شهردار، شورا و مسئولین این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شمسایی فر معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران وضعیت منابع آب شهرستان را تشریح کرد و گزارزشی کامل از میزان تولید و تقاضای آب شرب و همچنین پروژه های اجرا شده و در دست اجرا به منظور افزایش تولید و جبران کمبود آب آشامیدنی مردم و تمهیدات اندیشیده شده ب ای گذر از تنش آبی سال آتی را ارائه داد.

شمسایی فر به انشعابات آب غیر مجاز خصوصا باغ ویلاها در شهرستان ملارد به عنوان یکی از مهمترین چالش های تامین آب اشاره کرد و گفت: همکاران ما در امور مشترکین به طور مستمر اینگونه انشعابات را شناسایی و جمع آوری میکنند و ضمن قدردانی از دادستان شهرستان ملارد بر عزم جدی تر خصوصا شهرداری ها برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران، الحاق چاه های کشاورزی دارای قابلیت شرب با هر ظرفیت و همراهی و هماهنگی بین آبفا ، امور آب منطقه ای و جهاد کشاورزی را برای افزایش ظرفیت تولید آب و جبران بخشی از کمبود ضروری خواند.

تاکید سرپرست فرمانداری ملارد برآگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

در ادامه سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد بر ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تاکید کرد.

امین اسدی در این جلسه بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی برای فرهنگسازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی تاکید و خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خانگی در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

او به کاهش نزولات آسمانی و بارش ها در سال آبی جاری و ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در تمامی حوزه ها اشاره کرد و افزود: آموزش استفاده درست و صرفه‌جویی در مصرف آب مهمترین راهکار برای مدیریت بحران کمی آبی است.

اسدی ادامه داد: موضوع فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب سالهاست که تکرار شده ولی باز این تکرار از بار ارزش مقوله فرهنگ سازی در این موضوع نمی کاهد.

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات شامل شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز، اصلاح و تعدیل آب استحصالی چاه ها در زمان تمدید پروانه و نصب اجرای کنتورهای هوشمند ارائه کردند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.