ارسال ۸۹۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
0
 دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی خبر داد دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: دو فراخوان جشنواره جایزه ملی داستان حماسی در دو بخش آقایان و بانوان برای داستان کوتاه و رمان انتشار یافت که در مجموع، ۸۸۹ اثر از تعداد ۱۰۲۴ نویسنده به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

حسین عباس‌زاده در نشست خبری چهارمین جایزه ملی داستان حماسی اظهار کرد: فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی از سال ۱۴۰۲ شروع شده و اکنون اختتامیه این رویداد پس از ۳ ماه تعویق در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ادامه داد: دو فراخوان این جشنواره در دو بخش آقایان و بانوان برای داستان کوتاه و رمان انتشار یافت که در مجموع، ۸۸۹ اثر از تعداد ۱۰۲۴ نویسنده به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

عباس زاده در تشریح جزئیات آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره افزود: در بخش داستان کوتاه، ۷۰۴ اثر و در بخش رمان ۱۸۵ اثر رسیده که نشان‌دهنده استقبال خوب نویسندگان از این جشنواره است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره به تفکیک ۱۲۱ نویسنده زن و ۲۴۵ نویسنده مرد شرکت داشتند. ضمن اینکه ۳۰ اثر از ۴ نویسنده غیرایرانی فارسی‌زبان به دبیرخانه رسیده است.

دبیر اجرایی جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی تصریح کرد: از ۲۸ استان کشور آثار دریافتی داشتیم که در این خصوص خراسان رضوی با ۳۳ اثر، تهران با ۲۷ اثر و اصفهان با ۲۲ اثر در رتبه های اول تا سوم هستند.

عباس زاده گفت: بیشترین آثار رسیده از نویسندگان ۳۵ تا ۴۵ ساله بوده که اکثر نویسندگان در این بخش، دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد آثار ارسالی در بخش داستان کوتاه بوده که اکثر موضوعات مرتبط با حماسه‌های دینی و تاریخی است.

دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی عنوان کرد: از مجموع آثار رسیده تعداد ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافته که از این تعداد ۱۰ اثر منتخب به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

وی گفت: در اختتامیه این رویداد هنری، سه نویسنده از بخش‌های داستان کوتاه و رمان و در مجموع ۶ نفر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.