چه تیمی قهرمان یورو خواهد شد؟
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
0
چهار کارشناس از چهار کشور راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا پیش‌بینی‌شان را درباره قهرمان احتمالی این رقابت‌ها اعلام کردند.

به گزارش اسرار، چهار تیم خودشان را برای دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ آماده می‌کنند. اسپانیا سه‌شنبه به مصاف فرانسه می‌رود و چهارشنبه‌شب انگلیس با هلند پیکار می‌کند تا چهره دو فینالیست یورو مشخص شود.
اسپانیا که به دنبال چهارمین قهرمانی‌اش در این مسابقات است، آخرین بار در سال ۲۰۱۲ قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. فرانسه نیز آخرین بار ۲۴ سال پیش (۲۰۰۰) قهرمان شد؛ در حالی که هلندی‌ها در سال ۱۹۸۸ به تنها قهرمانی‌شان در یورو رسیدند و انگلیس امیدوار است به انتظارش برای اولین قهرمانی در اروپا پایان دهد.
بی‌بی‌سی اسپورت نظرات کارشناسان هر کشور حاضر در نیمه‌نهایی را خواست تا قهرمان یورو را پیش‌بینی‌کنند.
گیلم بالاگ، خبرنگار فوتبال اسپانیایی:
اسپانیا سه شیوه متفاوت مقابل آلمان به نمایش گذاشت. ما با وینگر بازی کردیم، بعد بدون وینگر و بدون مهاجم و در نهایت در وقت اضافه با سیستم ۴-۲-۴ بازی کردیم. یعنی ما لایه‌های متنوع و زیادی در تیم‌مان داریم. نکته اصلی این است که به‌خوبی با سبک بازی حریف سازگار شده‌ایم. بله ممکن بود ببازیم اما در تمام طول بازی به کسب برد خیلی نزدیک بودیم. در چهار بازی‌ قبلی‌مان کاملا برتر بودیم اما مقابل آلمان خیلی برتر نبودیم. با این حال تسلیم نشدیم و به پیروزی رسیدیم. بنابراین آزمون متفاوتی بود؛ آزمونی از مقاومت، ایمان به ایده مربی و همکاری بازیکنان.
همچنین بازی با آلمان بسیار فیزیکی بود و بیشترین تعداد خطا در یک بازی در یورو را شاهد بودیم ولی ما نشان دادیم که آماده تقابل فیزیکی هم هستیم.
ما در خط دفاع فقط کمی ضعیف ظاهر شدیم و یک بار نزدیک بود فولکروگ دروازه ما را باز کند. شاید بتوانیم از آن صحنه درس بگیریم چون ترس بیش از حد و حضور پرتعداد مدافعان در محوطه جریمه خودی تضمینی برای موفقیت نیست.
در مقابل فرانسه می‌دانیم که باید ابتکار عمل را در دست بگیریم؛ مانند کاری که مقابل ایتالیا، آلبانی و گرجستان انجام دادیم. باید در مقابل ضد حملات حریف مراقب باشیم. می‌دانم که فرانسه برای کسب برد مجبور نیست خوب بازی کند و از کوچک‌ترین صحنه‌ها گل می‌سازد. بنابراین مهم است که در کل بازی تمرکز داشته باشیم. نباید سرعت عثمان دمبله و کیلین ام‌باپه ما را غافلگیر کند.
شاید آنقدر که باید در خط حمله قوی نباشیم اما از آنجا که به طور مداوم فشار می‌آوریم و به شوتزنی و ایجاد موقعیت‌های پیاپی می‌پردازیم، در نهایت حریف را دچار اشتباه می‌کنیم. احساس می‌کنم این اتفاق دوباره مقابل فرانسه خواهد افتاد. ما پدری را نداریم و کارواخال نیز محروم است اما تفاوت زیادی بین بهترین و بدترین بازیکن ما وجود ندارد. فکر می‌کنم فرانسه را شکست می‌دهیم و در فینال با انگلیس دیدار خواهیم کرد.
قهرمان: اسپانیا
فیل مک‌نالتی، نویسنده ارشد فوتبال BBC Sport:
انگلیس باید استقامتی را که در دو بازی قبل نشان داد برابر هلند از ابتدا نشان دهد و روی درخشش فردی جود بلینگام و بوکایو ساکا حساب کند تا هلند را شکست دهد. شاگردان گرت ساوت‌گیت در یورو ۲۰۲۴ مقابل تیم‌هایی قرار گرفتند که دفاع عمیقی در زمین داشتند بنابراین شیوه هجومی‌تر هلند ممکن است برای تیم ما بیشتر مناسب باشد و به بازیکنان خلاق انگلیس فضای بیشتری برای مانور دهد.
انگلیس باید بهترین حالت دفاعی خود را داشته باشد چون هلندی‌ها تهدیدی جدی در حمله‌اند. کودی خاکپو تورنمنت خوبی را پشت سر می‌گذارد و ممفیس دیپای نیز غیر قابل پیش‌بینی بوده است. اگر انگلیس به‌درستی عمل کند می‌تواند برای دفاع هلند مشکل‌ساز باشد و نبرد احتمالی بین هری کین و ویرژیل فان‌دایک را شاهد خواهیم بود. انگلیس مدعی جدی قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ است. آنها به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و الان قطعا اعتماد به‌ نفسشان زیاد شده است. یونان سال ۲۰۰۴ و پرتغال سال ۲۰۱۶ را در نظر بگیرید که چطور رفته‌رفته اعتماد به نفس‌شان زیاد و زیادتر شد.
اگر انگلیس قهرمان شود اصلا تعجب نمی‌کنم. حسم می‌گوید انگلیس ولی عقلم می‌گوید اسپانیا. اسپانیا بهترین تیم در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ بوده است. اگر چه آنها هنوز هم ممکن است برابر یک فرانسه بسیار بااستعداد شکست بخورند. اسپانیا ترکیبی قوی در اختیار دارد و من معتقدم آنها برای قهرمانی یورو ۲۰۲۴ باید انگلیس را پشت سر بگذارند.

قهرمان: اسپانیا

جولین لورن، خبرنگار فوتبال فرانسوی:

ما قطعا بهترین عملکرد فرانسه را در خط دفاع دیده‌ایم. فرانسه راه قهرمان‌شدن در تورنمنت‌ها را یاد گرفته و از نظر دفاعی مستحکم است. آنها فوتبال تماشاگرپسندی بازی نمی‌کنند اما از نظر ایجاد موقعیت بد ظاهر نشده‌اند.

چه تیمی قهرمان یورو خواهد شد؟

در کنار کریستیانو رونالدو، کیلیان ام‌باپه احتمالاً بزرگترین ستاره ناکام در این تورنمنت بوده است. چند توضیح وجود دارد: اولین مورد ماسکی است که او پس از شکستن بینی‌اش در بازی با اتریش مجبور به استفاده از آن شد. در آن بازی او کاملا تیزبین و سریع به نظر می‌رسید. او قبل از یورو نیز مشکل آمادگی جسمانی داشت بنابراین فکر نمی‌کنم کاملاً آماده باشد اما ماسک نیز واقعاً او را آزار می‌دهد.

اگر یک تیم وجود داشته باشد که بتواند اسپانیا را بیش از هر تیم دیگری آزار دهد، آن تیم فرانسه است. مصدومیت پدری شرایط را به سود فرانسه کرده است. در این بازی مهم این است که چه تیمی در میانه میدان پیروز می‌شود. تاثیر فیزیکی خط هافبک فرانسه باورنکردنی است و فرانسه از همین‌ جا برنده بازی خواهد شد. این یک بازی بزرگ برای آنتوان گریزمان خواهد بود، چون او بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در اسپانیا گذرانده تا در فرانسه. بنابراین ما به او و ام‌باپه نیاز داریم تا خودشان را نشان دهند.

من فینال فرانسه – انگلیس را می‌خواهم و فکر می‌کنم فرانسه قهرمان شود. همچنین فکر می‌کنم بالاخره کیلیان دوباره کیلیان خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.