مذاکره انگلیس و آلمان برای تولید تسلیحاتی مخصوص هدف قرار دادن موشک‌های هسته‌ای روسیه
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
4
بر اساس گزارش یک نشریه انگلیسی دولت این کشور مذاکراتی را با آلمان به منظور تولید تسلیحاتی مخصوص هدف قرار دادن موشک‌های هسته‌ای روسیه داشته است.

به گزارش اسرار، روزنامه «تایمز» انگلیس در گزارشی که امروز جمعه به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک منتشر کرد نوشت لندن به دنبال اجرای یک پروژه مشترک با آلمان به منظور تولید موشک‌های دوربردی که قادر به هدف گرفتن تسلیحات هسته‌ای روسیه باشند است.
منابع مطلع به تایمز تصریح کردند لندن به دنبال سلاحی با برد بالغ بر ۲۰۰۰ مایل (۳۲۱۸ کیلومتر) که بتوان آن را از برلین به سمت مسکو در زمان تصمیم روسیه به منظور استفاده از زرادخانه سلاح‌های اتمی تاکتیکی اش شلیک کرد، است.
بر طبق این گزارش «جان هیلی»، وزیر دفاع جدید انگلیس در سفری که چند روز قبل به برلین داشت این طرح را با مقام‌های آلمانی مورد بحث قرار داد. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفر هیلی با هدف تقویت همکاری در در ناتو در چارچوب سیاست نظامی موسوم به «اول ناتو» که وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده، انجام شد.
در این گزارش درباره جزئیات این پروژه نوشته شد که قرار است موشک‌های حاصل از این پروژه مشترک آلمان و انگلیس جای موشک‌های دوربرد آمریکایی که بر اساس گزارش‌ها قرار است از سال ۲۰۲۶ در آلمان استقرار یابند را بگیرند. پیشتر گزارش شده بود که آمریکا از سال ۲۰۲۶ موشک‌های دوربرد خود شامل موشک‌های «اس‌ام-۶»، «تام‌هاک» و موشک‌های هایپرسونیک در آلمان مستقر می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.