از موتورهای آمریکایی تا نبض خودروهای چینی؛ مسیر ۶۷ ساله سلامتیان خودرو
۰۸ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۹
0

هلدینگ سلامتیان خودرو، یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌های فعال در صنعت خودروی ایران، در ششمین دهه فعالیت خود همچنان در حال تغییر و تطبیق با شرایط پرچالش اقتصاد و بازار خودرو است. مرور تاریخچه این هلدینگ، از همکاری با برندهای آمریکایی تا تمرکز امروز بر خودروهای اقتصادی، نشان از مسیر پر فراز و نشیبی دارد که […]

هلدینگ سلامتیان خودرو، یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌های فعال در صنعت خودروی ایران، در ششمین دهه فعالیت خود همچنان در حال تغییر و تطبیق با شرایط پرچالش اقتصاد و بازار خودرو است. مرور تاریخچه این هلدینگ، از همکاری با برندهای آمریکایی تا تمرکز امروز بر خودروهای اقتصادی، نشان از مسیر پر فراز و نشیبی دارد که با تدبیر و نوآوری پیموده شده است.

به گزارش اسرار :در نشست خبری امروز، علی‌محمد سلامتیان، مدیرعامل هلدینگ سلامتیان خودرو،بااصحاب رسانه  با اشاره به تاریخچه فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۳۷ تاکنون، چالش‌های فعلی صنعت خودرو و برنامه‌های آتی هلدینگ در حوزه خدمات پس از فروش، آموزش تخصصی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی را تشریح کرد.

 علی‌محمد سلامتیان در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت رسمی هلدینگ سلامتیان خودرو از سال ۱۳۳۷ با همکاری شرکت جنرال موتورز آغاز شد و پیش از آن نیز تجربه همکاری با شرکت جیپ را داشت. به دنبال تحولات پس از انقلاب، برندهایی چون سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، رنو، کیا، میتسوبیشی و هیوندای به فهرست شرکای تجاری این مجموعه افزوده شد.

وی افزود: «در حال حاضر، این هلدینگ با ۱۱ برند داخلی و خارجی همکاری دارد و از طریق ۸ نمایندگی فعال در نقاط مختلف کشور، حضور خود را در بازار حفظ کرده است.»

مدیرعامل هلدینگ سلامتیان خودرو با اشاره به رشد بازار خودروهای چینی گفت: «تولید این خودروها در ایران از مرز ۱۱۰ هزار دستگاه عبور کرده و برند “مدیران خودرو” طی ۱۸ سال فعالیت، بیش از ۲۰ مدل محصول به بازار عرضه کرده است.»

سلامتیان خدمات پس از فروش را «ستون اصلی موفقیت» خواند و از مراکز مجهز خیابان امام خمینی تهران و نمایندگی‌های اصفهان به عنوان نمونه‌های استاندارد یاد کرد.

وی تأکید کرد: «افزایش تیراژ تولید، ضرورت تأمین پایدار قطعات و نظارت بر قیمت‌گذاری را بیشتر کرده است.»

سلامتیان  بی‌ثباتی نرخ ارز را بزرگ‌ترین مانع توسعه دانست و گفت: «این نوسانات، برنامه‌ریزی تولید و پیش‌فروش را مختل می‌کند.»

وی همچنین به استفاده برخی خودروسازان از سیستم تهاتر اشاره کرد و افزود: «در این روش صادرات فلزات بدلی جایگزین پرداخت مستقیم ارز شده و قطعات از کشورهایی مانند امارات تأمین می‌شود.»

مدیرعامل هلدینگ، تولید خودروهای اقتصادی را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد و از مذاکرات سایپا با یک خودروساز هندی برای تولید یا واردات خودروهای کم‌هزینه خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه تأسیس مرکز جامع آموزش خودرو با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: «این مرکز با تجهیزات پیشرفته هلدینگ، مأموریت ارتقاء مهارت فنی نیروها را برعهده خواهد داشت.»

سلامتیان توسعه خدمات هوشمند، به‌کارگیری هوش مصنوعی، ارتقاء سامانه‌های مشتریان و افزایش ظرفیت تعمیرگاه‌های این مجموعه را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد.

خبرنگار:محبوبه عزیز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.