به گزارش اسرار انلاین روزگذشته برخی رسانهها در اظهار نظری عجیب که در خوش بینانه ترین حالت، برخاسته از ناآگاهی نویسنده آن است، در خصوص متروی پرند شبهاتی مطرح کرده از جمله اینکه مسیر پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است ولی چگونه رئیس جمهور مسیر ۴۰ کیلومتری متروی این شهر را افتتاح کرده است؟
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حالی که مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را با قطار شهری طی می کرد، در سخنانی اعلام کرد قرار بود این مسیر یک خطه باشد و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند را یک قطار طی کند و مجددا برگردد، اما دولت سیزدهم در اقدامی اثرگذار، این مسیر را به دو خطه ارتقا داد.
لذا مسیری که قرار بود ۲۰ کیلومتر ریل گذاری شود، به ۴۰ کیلومتر خط ریلی افزایش یافت.
نتیجه این اقدام دولت سیزدهم، کاهش شدید معطلی مسافران در ایستگاه های مبدأ و مقصد و همچنین افزایش فوق العاده ایمنی این خط شده است. زمان سیر نیز به دلیل افزایش سرعت قطار در مسیر دوخطه، به شدت کاهش می یابد.
با توجه به اینکه متروی پرند به خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و سپس از کنار آزادراه تهران-قم به متروی شاهد متصل می شود، از نظر اقتصادی اتصال این خط ریلی شهری به ابتدای جنوبی خط یک متروی به صرفهتر است؛ ضمن اینکه خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به پرند از قبل طراحی شده بود ولی از آنجایی که دولت قبل بودجه تکمیل این خط را به سختی به شهرداری تهران می داد، تکمیل آن نیز با کندی انجام می شد و به گفته رئیس جمهور در مراسم افتتاح این خط، متوسط سرعت پیشرفت این پروژه در دولت قبل، یک تا دو درصد در هر سال بود؛ هر چند که رئیس جمهور از زحمات همه متولیان قبلی در احداث این خط نیز تشکر کرد.
بنابراین با عنایت به اتصال نمایشگاه شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان دو منطقه پر تردد به خط یک متروی تهران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای افزایش مسافران این خط، اثرگذاری بالایی دارند، لذا این خط مترو در سال ۱۳۸۴ که طراحی آن انجام شد، تصمیم گرفته شد از آزادراه تهران – قم عبور کند و سپس به شهر پرند برسد.
در حالی برخی رسانهها اقدام به شبهه افکنی درباره متروی پرند کردهاند که دولت سیزدهم در اقدامی مهم، این مسیر را از یک خط ۲۰ کیلومتری به دو خطه ارتقا و ایمنی مسیر را افزایش و میزان معطلی مسافران در ایستگاه های مبدأ و مقصد را به حداقل کاهش داد.
ثبت دیدگاه