حدیث روز
امام باقر علیه السلام : زمانى كه فاطمه عليهاالسلام در گذشت، امير مؤمنان عليه السلام بر بالين او ايستاد و فرمود: «بار خدايا! من از دختر پيامبرت راضى هستم. بار خدايا! او تنها شد. پس همدم او باش. بار خدايا! او مهجور شد. پس تو، به او بپيوند. بار خدايا! به او ستم شد. پس تو داوَرَش باش كه تو، بهترينِ داورانى» .

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
توجه ویژه به کودکان و نوجوانان در نمایشگاه رسانه‌های ایران
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
0
مسئول بخش کودک و نوجوان بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با تاکید بر اینکه تلاش ما در نمایشگاه این است که کودکان و نوجوانان را به سمت تولید محتوا تشویق کنیم تا صرفا مصرف کننده نباشند، می‌گوید: تلاش می‌کنیم کودکان و نوجوانان تولید محتوای رسانه‌ای را آموزش ببینند.

 

به گزارش اسرار به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، محمد عزیزی – مسئول بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه با تأکید بر اینکه بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه فقط یک غرفه نیست می‌گوید: این بخش از نمایشگاه تلاقی بین کودک و رسانه است و به دنبال این هستیم که انتقال محتوای رسانه‌ای در دسته‌بندی و ذیل سواد و تربیت رسانه‌ای صورت بگیرد.عزیزی با تأکید بر اینکه مخاطب بزرگسال مرتبط با کودک هم در در نمایشگاه در نظر گرفته شده، تصریح می‌کند: در این بخش کودکان و نوجوانان به فراخور سن خود نکات سواد رسانه‌ای را در قالب نمایشگاهی دریافت می‌کنند. در غرفه‌ها و بخش‌های مختلف از وجوه گوناگون به بحث کودک می‌پردازیم، درواقع هم خود کودک یا دانش‌آموز و هم کسانی که مخاطبشان کودکان هستند، مخاطب این بخش خواهند بود و برای مربیانی که با کودکان در ارتباط هستند و یا خانواده‌هایی که فرزند دارند هم خوراک سواد رسانه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه می‌دهد: داخل چند غرفه از این بخش، کودکان برخی از تکنیک‌های رسانه‌ای را در حوزه تولید محتوا به صورت فشرده و کارگاهی تجربه و تمرین خواهند کرد. تکنیک‌هایی مانند تصویربرداری، متحرک سازی، ساخت پادکست، کارهای نمایشی و درست کردن خروجی‌هایی که در دسته بندی رسانه‌ای قرار می‌گیرد را آموزش می‌بینند تا در دل آموزش و انجام این تکنیک‌ها، نکات سواد و رفتار رسانه‌ای به آن‌ها انتقال داده شود.مسئول بخش کودک و نوجوان نمایشگاه توضیح می‌دهد: درباره مخاطب بزرگسال که با کودکان و نوجوان ارتباط دارند هم وظیفه و کارکرد آن‌ها در مقابل رسانه آموزش داده می‌شود. چراکه عموما خانواده‌ها و مربیان درصدد منع استفاده از رسانه و سانسور آن هستند و به فکر مدیریت کردن در مبدا نیستند و در واقع می‌خواهند رسانه را از کودک بگیرند در صورتی جایگزینی برای آن ندارند.

وی همچنین اضافه می‌کند: در همین راستا، در بخش رویدادها و گفت‌وگوهایی که در نمایشگاه با بزرگسال داریم، همچنین نشست‌هایی با حضور اساتید سواد رسانه‌ای با خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک خواهیم داشت تا بدانند محتوای رسانه‌ای را چگونه باید مورد بررسی قرار دهند و در حوزه انیمیشن، فضای مجازی، خوراک های تصویری و صوتی چه استاندارهایی را باید در نظر بگیرند و این محتواها از چه فیلترهایی باید عبور کنند.

 

عزیزی درباره جذب مخاطب کودک عنوان می‌کند: یک استیج دربخش کودک و نوجوان خواهیم داشت که هم به جذب مخاطب در نمایشگاه و بالا بردن نشاط محیط و سرگرم کردن کودکان کمک خواهد کرد و هم انتقال اطلاعات در قالب نمایش، روی استیج اتفاق خواهد افتاد.

عزیزی درباره معرفی مطبوعات کودک توضیح می‌دهد: رویکرد امسال نمایشگاه به سمت کلیت رسانه و به ماهو رسانه رفته است و الزاما در خصوص مطبوعات به خصوص نوشتاری صحبت نخواهد کرد. نکته دوم اینکه جامعه و بخش کودک ارتباطی با محتوا و رسانه‌های نوشتاری ندارد و ما برای ارتباط موثر با آن‌ها ما از یک تبدیلی استفاده کردیم؛ استانداردهای تشخیص یک رسانه مطلوب را در همه حوزه‌ها از نوشتاری تا صوتی و تصویری در نظر گرفتیم و سعی کردیم ضعفی که در رسانه مرتبط با کودک وجود دارد را در یک تلاقی برطرف کنیم. یکی از این تلاقی‌ها در غرفه پادکست و تبدیل رسانه‌های نوشتاری به صوتی اتفاق می‌افتد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.