به گزارش اسرار، مصطفی سالاری در نخستین نشست شورای معاونان این سازمان ضمن تقدیر از زحمات همکاران این سازمان بر قابل مدیریت بودن چالشهای این سازمان تأکید کرد و گفت: اولویت اصلی سازمان در بخش بیمهای، تحول دیجیتال است. صرف مکانیزه کردن خدمات موجود به معنای تحول دیجیتال نیست. باید مداخله انسانی را در فرآیند ارائه خدمت به صفر برسانیم تا همه فعالیتها به صورت خودکار اتفاق بیفتد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ به جهت مدیریت نقدینگی تلاش بر این بود تا تعهدات سازمان به موقع انجام شود و با استفاده از روشهای مختلف تأمین مالی از جمله تسهیلات بانکی، داراییهای سازمان نیز حفظ شده و واگذار نشود. در آن سال ما در پرداختی به حوزه درمان به روز بودیم؛ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک رفاه تسهیلات دریافت کردیم و همزمان به منظور انجام تعهدات سازمان، ۱۲۳ هزار میلیارد تومان در قالب سهام و تأدیه مطالبات از دولت، تأمین مالی انجام دادیم اما به جهت پیشگیری از واگذاری داراییها، این بدهی را حفظ کردیم.
وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی سازمان در بخش بیمهای تحول دیجیتال است، تصریح کرد: لازم است طرح ۳۰۷۰ که در دوره گذشته آغاز شده را با جدیت بیشتری دنبال و تکمیل کنیم و در این مسیر، صرف مکانیزه کردن خدمات موجود به معنای تحول دیجیتال نیست. باید مداخله انسانی را در فرآیند ارائه خدمت به صفر برسانیم تا همه فعالیتها بصورت خودکار اتفاق بیفتد. اگر قرار باشد همان معایب مراجعه حضوری در کار باشد این را نمیتوان تحول دیجیتال نامید. در این بحث پیشبرد موضوع به صورت هفتگی و در تعامل با استانها به نحوی ادامه مییابد که خدمات به طور کامل غیرحضوری شود و انشالله با بررسی وضعیت خدمات قبلی، خدمات جدید توسعه پیدا خواهد کرد.
سالاری با اشاره به اینکه در بحث درمان مأموریتها و چالشهای سازمان سخت و هم مهم است، اظهار کرد: در بحث نسخه الکترونیک اگر اصلاحات یا تکملهای لازم است، معاونت درمان و مرکز فناوری اطلاعات نسبت به آن اقدام کنند. در کنار این ماموریتهای تازهای هم داریم که یکی از آنها پزشک خانواده و نظام ارجاع است که با هدف تحقق درمان رایگان، رئیس جمهور محترم نیز نسبت به آن مطالبه دارند. این بحث همواره در سازمان تامین اجتماعی مطرح بوده و پیگیری شده است اما امروز از پشتیبانی دولت و شخص رئیس جمهور محترم برخوردار است که امیدورایم با همکاری وزارت محترم بهداشت بتوانیم نتایج خوبی در این حوزه رقم بزنیم.
وی افزود: در درمان مستقیم تلاش بر این است تا مطابق برنامهریزیها، بدهیهای سال ۱۴۰۳ تا پایان اسفندماه پرداخت شده و انشالله بدون بدهی معوق وارد سال ۱۴۰۴ شویم. کار دشواری است اما باید منابع لازم را تامین کنیم چراکه خوشحسابی ما منجر به تکریم بیمهشدگان ما در مراجعه به مراکز طرف قرارداد میشود. از این جهت وظیفه داریم با پرداخت به موقع به مراکز درمانی طرف قرارداد از حرمت بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان صیانت کنیم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی درخصوص برنامههای مربوط به معاونت اقتصادی گفت: معاونت اقتصادی باید سود سالانه مورد انتظار از بنگاههای مستقیم را مشخص کند و در بحث وصول مطالبات از دولت ورود جدی داشته باشد. سرپرست سازمان تآمین اجتماعی در ادامه گفت: من درخصوص شستا، بانک رفاه و دیگر شرکتهای مستقیم تابع سازمان معتقدم که باید دو خدمت به ما ارائه کنند؛ یکی اینکه ارزش ذخایر ما که سرمایه بازنشستگان و بیمهشدگان است، حفظ کنند. دوم اینکه این سرمایه باید سود سالانه بیشتری برای مدیریت امور جاری سازمان تولید کند. این دو مورد کل خدماتی است که باید از شرکتها دریافت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص قطعاً باید راهبردی فکر کنیم، اظهار داشت: هم شستا، هم بانک رفاه و هم سایر شرکتها ظرفیتهای در اختیار و برای سازمان تأمین اجتماعی هستند نه بالعکس. ما خدماتدهنده یکطرفه به این مجموعهها نیستیم، اگرچه باید استقلال حرفهای آنها هم حفظ شود.وی افزود: ما باید وضعیت موجود را صادقانه برای ذینفعان تشریح کنیم و در عین حال بکوشیم که انتظارات آنها را برآورده کنیم. اگر بحث متناسبسازی مطرح میشود، نسبت تعهدات قانونی ما و توقع جامعه هدف باید تشریح شود. باید بتوانیم اولاً انتظارات را در یک قالب ممکن تعریف کنیم و ثانیاً منابع لازم را فراهم کنیم و این مسیر را تا پایان سال به خوبی پیش برویم.
ثبت دیدگاه